|
| Le mur des lamentations ^3^ | |
|
+129Hyène Elane Liezah Adal klaode nabiki Ichigo Ryume shlimbo Naelle Shyn Fir kara psychogere tsubame Valou kaléa-chan Azuria minouchka NAT Karelle libra MiniMouse ehowinn Loreleï Maxine Le Tama Roussinette Lewellyne Shali Lynxia Zun ingrid Gabylc Wabbit Totchi-kun Blah lysel Eden yrch Thanh lady-lucy Alexiel deedlot lilico Nekko Bakhtine hitsugi Lyly Pie avalon Anko Plasma Izumi Kme Assaliah cycy Koizumi Zoloé Lumina Pich Mamimacha Avicularia Moachan Létincelle Dear-Daddy Rehem Bory soupir99 Arysuh kameo morrigan Rochel etoilebleue Anne-Laure linn Miku Ceres popom khaarmila Patchy Geci Siiara Juneluchan de.w Black Illusion Solkeera Yukito Follow-the-Wind PsychedolliK Elelya Sisley Leo pandalilou Laure. Viceosa sweetheart Delphine Tee-chew Mayumi Boule de poils So'VR aldwen Cassiel Belin nylh Selina Llysewein Linoa Solfiloux Bluu Shiroki Yuuki Luinil Limë Yoshi MiniVega isil Peach* Subaru-D Ash Nae-chan Nyo Myra sweet*sugar*babes Tiya Gingerbread Mumb@ Jacty Piyo Confetti .An Sjota 133 participants | |
Auteur | Message |
---|
Belin
Nombre de messages : 9577 Age : 50 Genre : Âme du Crépuscule Date d'inscription : 27/05/2007
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Sam 14 Nov 2009 - 21:44 | |
| AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHHH
"Hello Celine,
Unfortunately, the moderators have a policy to stay out of transactions unless there is any fraudulent activity. In this case, the buyer would be within his rights to leave negative feedback and file a claim with Paypal.
I think that there is a cultural difference between the US and Europe and Asia, but here we tend to believe the the customer is always right and most individuals or businesses would offer a full refund if a shipped item was not received by the customer. You must do what you feel comfortable with, but know that an American customer may expect something different.
Kelly, on behalf of the DoA Moderating Team"
Réponse du voyou: "I am not accusing you of dishonesty. I am simply pointing out that the envelope that came to me was very flimsy and not reenforced with any tape. So it appears that it was not packaged well. Also - there was nothing in the package.
I can't believe that you would accuse me of lying about this package. I would NEVER lie. I have excellent feedback on Den of Angels, and I have never had any problems buying from anyone before. I also have a 100% positive rating on eBay. I am a very reasonable person, and I think a 50% refund is fair so that we split the cost of this mess. Please consider it, so that I don't have to go further with the Paypal dispute. I also don't enjoy writing negative things about people on the forum. So please consider my compromise.
je me suis faite avoir d'une fooooooooooooooooooooooooooorce!
Dernière édition par Belin le Sam 14 Nov 2009 - 22:04, édité 1 fois | |
| | | Belin
Nombre de messages : 9577 Age : 50 Genre : Âme du Crépuscule Date d'inscription : 27/05/2007
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Sam 14 Nov 2009 - 21:50 | |
| l'intégralité du bidule, pour ceux que ça interesse, mais, à savoir, dire "je ne suis pas responsable des pertes de la poste" NE SERT A RIEN si vous avez reçu un payment paypal ! Au final, on se fait abuser ... - Spoiler:
Re: Rosenlied Pink Dress
--------------------------------------------------------------------------------
I am not accusing you of dishonesty. I am simply pointing out that the envelope that came to me was very flimsy and not reenforced with any tape. So it appears that it was not packaged well. Also - there was nothing in the package.
I can't believe that you would accuse me of lying about this package. I would NEVER lie. I have excellent feedback on Den of Angels, and I have never had any problems buying from anyone before. I also have a 100% positive rating on eBay. I am a very reasonable person, and I think a 50% refund is fair so that we split the cost of this mess. Please consider it, so that I don't have to go further with the Paypal dispute. I also don't enjoy writing negative things about people on the forum. So please consider my compromise.
Quote: Originally Posted by belin For post your package, I went to the post office, ask to the girl the best way to post it, she has took the package, throught a window, look for the weigth and ask me some money for it. Then, she has put a stickers for flying on the package. And I never have touch the package again! I have do ALL correct and honestly! The package was in PERFECT CONDITION and closed perfectly, I am not a pig ! Not at all! You have choose NO INSURANCE, you may have be conscient of the risks ! You were informed that i was not responsable for dammage eventual. I propose you a very honnest refund, that i have not to do, and you open dispute ! It is awfull! How can I know that you did not received the dress? It is very easy to choose no insurance and say that you receive nothing after, all the more easy that english is not a langage I speak easelly ! I have 144 positives feedbacks on "materiel celeste" french bjd forum (link :http://materielceleste.forumactif.co...lin-t20801.htm) , and the same thing on ebay ! Never any problem with someone! Everybody know that I am very serious, honnest and that my packages are always perfects ! I will let know all this at paypal team and also at DOA team. Céline
Quote: Originally Posted by hen88 I'm sorry, but there is no tape on this package. It was not secure at all. Also, the postage was 1,70 EUR and was marked for "documents." This envelope is clearly not meant to have anything in it but paper. The envelope is very flimsy.
I really don't want to open a full Paypal dispute, but I am willing to in this case. Even if I didn't purchase insurance, it is still your responsibility to package the item well so that it doesn't accidentally open during transit. Also - I am forced to leave you negative feedback on Den of Angels.
Please be aware that I have tried to compromise with you and not made any unreasonable demands.
Quote: Originally Posted by belin I am sorry Henry, but I think that my propostion is already very generous. My package are always good quality, very well closed and secure, and I always add some tape, so it is very strange... I can't do more. Céline
Quote: Originally Posted by hen88 Hi Celine,
Thank you for agreeing to the partial refund. I know there was no insurance on the dress, but at the same time, it was clearly not packed in the most secure way. It was in a simple flat envelope with no tape to reinforce it. So it's very possible that the dress fell out during transit. There is no sign that the package was forced open in any way. The envelope is still in decent condition.
Since we don't know what happened for sure, I am asking for at least a 50% percent refund ($26). I don't think it's fair that I should lose all my money for a dress I never received.
Please try to understand my situation.
Many thanks,
Henry
Quote: Originally Posted by belin Hi Henry! You can't not imagine how I am sad that this beautfull dress is lost... What pity... It is a shame that some people can have this behaviour. I know that you have lost some money, but we were agree that I could not be responsible in this case. As I don't want any problem beetween us, I accept to loose some money too, in spite that I wasn't agree for this at the beginning, and send you a refund of 13$
As I am not oblige to do it, I hope you will appreciate. Regards Céline
Quote: Originally Posted by hen88 Hello Celine,
I know that you are honest and responsible. I appreciate that you are going to check with the post office.
Just so you know, the glue on the envelope was very loose, so it's very possible that the dress slipped out of the package while being shipped. In the future, I would recommend double sealing the envelope with packing tape. If the dress fell out of the package during shipping, then it was not securely packed.
If you are not able to get an answer from the post office, would you please consider giving me a refund? I understand that this is a bad situation, and I didn't get the item insured. But I have lost $53. Can we split the cost?
Thanks,
Henry
Quote: Originally Posted by belin I am really very choked to ear this!!!!!!!!!!!! The enveloppe have been opened ant the dress robed !!!I am I so so sad for this, it is the firts time it happened to me. I already package very well my items, the dress was very well packaged. You was agree for no insurance, and now we have no solution. It is the last time I accept to send without insurance. Because I am very serious and honest and I feel very sad to be consider as responsable. I will go to my post office this morning to explain it, but as it was not tracked, I fear that we can not have solution. I will tell you when I come back Regards Céline
Quote: Originally Posted by hen88 Hello,
I just received an envelope in the mail from you, and I was shocked to find that there was nothing in it. The envelope was sealed, and when I opened it, there was nothing inside.
Can you please explain what this is about? Is it possible that the contents fell out in transit? If so, then it was not packed very well.
I am very disappointed. Please tell what happened on your end.
Henry
Quote: Originally Posted by belin Thank you!
I send it tomorrow regards céline
Quote: Originally Posted by hen88 Okay - I sent payment. Please let me know when you ship the outfit.
Thanks!
Quote: Originally Posted by belin It is 5,90$ for the cheaper method. Without tracking or insurance
Quote: Originally Posted by hen88 Please let me know all the shipping options and their prices.
I have had a doll wig shipped from France before, and it only cost $5. But there was no insurance or tracking.
Just let me know the options. Thanks!
Quote: Originally Posted by belin Shipping is really expensive ot of europe. Are you agree for airmail, without tracking or insurance ? it is the cheaper way, but I could not be responsible for dammaged or lost package... Let me know regards céline
Quote: Originally Posted by hen88 Hello! I would like to buy this dress. Do you accept Paypal? Please let me know how to send you money and how much to send.
Thanks!
Henry
Quote: Originally Posted by belin Hi dear! There is no stain or default on it. It is on perfect conditions, like new. Thanks for you interest regards Céine
Quote: Originally Posted by hen88 Hello,
I am interested in the pink Rosenlied dress. I have one questions: is there a little black spot on it? It looks like there's a tiny spot in the photo. If there's no spot, I would like to purchase it. Let me know how to send payment.
Thanks!
Henry
__________________ Feedback: http://www.denofangels.com/forums/sh...d.php?t=315953
hen88 View Public Profile View Feedback Thread hen88's albums Send a private message to hen88 Find More Posts by hen88 Add hen88 to Your Contacts
Delete this Message Delete MessageTo delete this message, check the appropriate option below and then click the 'Delete this Message' button. Delete this Message
All times are GMT +2. The time now is 10:42 PM.
Dernière édition par Belin le Dim 15 Nov 2009 - 8:02, édité 2 fois | |
| | | .An
Nombre de messages : 8123 Age : 35 Localisation : Strasbourg Date d'inscription : 21/04/2007
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Sam 14 Nov 2009 - 21:52 | |
| Tu n'avais pas précisé qu'en cas de perte de la Poste ou problème ou je ne sais quoi du au fait que ça ne soit pas assurée machin machin tu n'étais pas responsable ? Je ne vois pas pourquoi tu devrais payer alors qu'à la base si le gars voulait être protégé et 100% sur que ça arrive il aurait du prendre un envoi recommandé assuré et tout le blabla. Amérique ou France ou Mongolie faut pas abuser non plus, si le client a "toujours raison" et est en droit de recevoir des remboursement pour tout et n'importe quoi, c'est la porte ouverte aux arnaques.
Courage !
edit : ah mince, même en prévenant que t'es pas responsable ça suffit pas, pfff >_< | |
| | | Eden
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Sam 14 Nov 2009 - 22:00 | |
| Belin, tu auras perdu combien dans cette histoire ? Si ca avait été une poupée envoyé en colis simple, je suppose que la conclusion serait la même.
Ce qui est fou, c'est que même avec une preuve d'envoi, rien n'empêche l'acheteur de dire qu'il a reçu un colis vide et de se faire rembourser par paypal. En bref, paypal, c'est de la merde. Mieux vaut privilégier un virement bancaire. | |
| | | Tiya
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Sam 14 Nov 2009 - 23:44 | |
| C'est abominable, le mec assume meme pas d'avoir demandé un envoi cheap, bon sang, mais quand on veut pas raquer, qu'on veut absolument radiner sur les envois, parfois ca marche et parfois ca marche PAS, mais c'est clairement pas de ta faute, zut ! J'y crois pas, ce toupet de malade ! Merde Belin, j'espere vraiment que ca se resoudra au mieux... | |
| | | Anne-Laure Admin
Nombre de messages : 29741 Localisation : Angoulême, France Date d'inscription : 13/11/2004
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Sam 14 Nov 2009 - 23:57 | |
| Heu oui, il n'a pas demandé d'assurance, mais ça n'empêche pas qu'on est en droit d'attendre que son achat arrive quand même, non?
Je vois mal qqn qui a un super feedback le pourrir juste pour voler une robe à 53$... j'essaie juste de me mettre à sa place et en lisant ses réponses, je pense que j'aurai réagi comme lui.
Il est peut-être parfaitement de bonne foi, il a payé pour avoir un item qui est bien arrivé mais ouvert, je ne dis pas que Belin l'avait mal emballée mais ouvrir une enveloppe c'est quand même super simple pour qqn de malhonnête qui l'aurait chopée à la poste.
C'est peut-être réellement un coup de pas de bol pour vous deux, à ce stade je trouve sa proposition de partager les pertes totalement fair play. C'est le seul moyen pour que vous vous y retrouviez tous les deux.
Cette situation est déjà arrivée à qqn du forum, mais pour une poupée qu'elle avait envoyé et qui n'est jamais arrivée aux USA, à l'époque on pouvait encore discuter avec les modos de DoA et en discutant avec eux on en est arrivé aux mêmes conclusions: l'acheteuse comme la vendeuse étaient honnêtes, la poupée perdue et la seule issue était de partager la perte pour que chacun y perde juste une moitié plutôt que qu'une seule personne perde tout. _________________
Dernière édition par Anne-Laure le Dim 15 Nov 2009 - 0:10, édité 1 fois | |
| | | Follow-the-Wind
Nombre de messages : 7899 Age : 36 Localisation : Alsace Date d'inscription : 27/12/2006
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Dim 15 Nov 2009 - 0:04 | |
| Belin> Aïe! tu n'as pas beaucoup de chance avec les postes, didon! Si j'ai tout bien compris, si tu lui rembourses la moitié il laisse tomber les poursuites sur paypal et le feedback négatif sur DOA?
Et? Tu as accepté ou tu comptes le faire? C'est peut-être le mieux, c'est à dire la solution avec le minimum de casse pour toi. Je veux pas dire que ton acheteur est dans son bon droit, mais si tu ne peux compter ni sur paypal ni sur les modérateurs de DOA pour prendre ton parti, t'es vachement mal barrée pour lui faire entendre raison. En plus tu es plutôt émotive et que je pense que cette histoire doit te mettre dans tous tes états. Je me trompe? Plus vite ce sera réglé, mieux tu te porteras, non? Et au final, tu perdrais la moitié de la valeur de la tenue que tu lui avais vendu. Heureusement qu'il ne s'agit pas d'une poupée, style extra limitée à 2 exemplaires dans le monde,version fullset etc etc.
edit: oups! Anne-Laure a répondu mieux et plus vite que moi!
Dernière édition par Follow-the-Wind le Dim 15 Nov 2009 - 9:23, édité 1 fois | |
| | | Anne-Laure Admin
Nombre de messages : 29741 Localisation : Angoulême, France Date d'inscription : 13/11/2004
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Dim 15 Nov 2009 - 0:15 | |
| En tout cas c'est le genre de situation qui met la rage, ça donne un sentiment d'impuissance et d'injustice et ça mine le moral. Non seulement la perte de l'article mais le fait que les gens te voient d'un sale oeil tout d'un coup sans que tu puisses rien prouver... T_T _________________ | |
| | | Tiya
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Dim 15 Nov 2009 - 0:24 | |
| En même temps s'il avait payé un peu plus cher l'envoi il aurait ptetre eu plus de chances de la voir arriver sa robe. Mais désolée si je me suis emportée :/ Enfin c'est clair que le sentiment d'impuissance, c'est bien le mot.
Dernière édition par Tiya le Dim 15 Nov 2009 - 0:25, édité 2 fois | |
| | | Mumb@
Nombre de messages : 4286 Age : 40 Localisation : Ahahah Date d'inscription : 02/05/2006
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Dim 15 Nov 2009 - 0:24 | |
| Euh, non, je suis désolée mais si je choisis un envoi simple sans aucune assurance et que ça n'arrive pas, je considère pas le vendeur comme responsable, surtout quand cela a été précisé | |
| | | Anne-Laure Admin
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Dim 15 Nov 2009 - 0:35 | |
| Sauf que c'est arrivé, et l'acheteur ne l'accuse que de l'avoir mal emballé. S'il la considérait comme entièrement responsable, il laisserait le litige complet, or il propose un arrangement. Le coût d'un envoi assuré depuis la France est prohibitif, le fait qu'il ne l'ait pas pris pour un article de ce coût est quand même compréhensible.
Edit: Comme Follow, même si c'est injuste, je pense que Belin risque d'y perdre encore plus si elle se bagarre avec cet acheteur sur DoA. C'est plutôt ça que je crains. _________________ | |
| | | Bluu
Nombre de messages : 2403 Age : 37 Localisation : France, Annecy Date d'inscription : 18/04/2008
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Dim 15 Nov 2009 - 0:48 | |
| La vache, ça fait mal pour toi, Belin! D: Je comprends miuex les vendeurs sur DoA qui imposent des frais de livraisons importants - je crois que la seule solutions et de proposer aux acheteurs uniquement un envoi avec une assurence. Sinon on va être responsable de toutes les conneries du monde Anne-Laure, c'est bizarre, l'assurance d'un recommandé (R2?..) jusqu'à 50€ ne coûte pas tant que ça si je me souviens bien... | |
| | | ehowinn
Nombre de messages : 3309 Localisation : PARIS Date d'inscription : 29/10/2008
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Dim 15 Nov 2009 - 2:19 | |
| Ben dis donc Belin c'est vraiment naze tout ça; ce qui me choque le plus c'est que l'acheteur te balance direct à paypal; pas la moindre alternative...bon courage, j'espère que ça va s'arranger ...j'ai eu le meme cas de figure avec JessChan, elle m'avait acheté des bas et au bout d'un moment la poste m'a renvoyé l'enveloppe vide sous scellés avec un ptit mot genre c'est de la faute de nos machines, désolé. Apres j'ai envoyé des yeux à chais plus qui et elle a reçu l'enveloppe vide avec le papier bulle déballé, un vol...bon on s'est arrangées à chaque fois mais depuis j'envoie qu'en colis suivis... Et là je vais pousser un enorme coup de geule, j'en ai marre, je satture: resumé des receptions depuis un mois: 1. je commande une tete de bleu citron, traking naze des l'arrivée en France...en résumé chronopost a meme pas bougé son cul chez moi, pas d'avis de passage et si j'étais pas allée à la poste sur un coup de speed, le paquet serait reparti. 2. je comissionne Nekochaton pour des cornes, le tracking bouge jamais, 15 jours passent, quedalle, et là un soir mes voisins sonnent pour me filer le colis qui etait dans leur boite, pas de signature, rien. 3.j'achete un corps pour la citron sur MC, et ce matin je lis sur le traking: personne absente ou cas de force majeure..j'étais là, et pas d'avis de passage...alors leur cas de force majeure c'est quoi? les 5 étages? l'heure de l'apéro? 4. la meme chose pour la teinture RIT... JE SUIS GAVEE... serieux on paye pour un service, une remise à la personne avec signature et on a affaire a des services qui se fouttent royalement de nos histoires...et qui ecrivent des conneries sur les trakings. Et le plus drole c'est que j'attend aussi une wig...et que je vais encore passer des plombes à faire la queue à la poste pour tomber sur la personne la plus débile...SUPER | |
| | | MiniMouse
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ Dim 15 Nov 2009 - 3:41 | |
| Je +1 Anne-Laure sur le sujet. Le mec arrete pas de dire que le probleme pour lui c'est l'emballage, pas l'assurance. Je te souhaite bon courage pour cette affaire Belin, franchement te mine pas le moral ! | |
| | | Lynxia
Nombre de messages : 2486 Age : 36 Localisation : Toulouse Date d'inscription : 01/08/2008
| | | | Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Le mur des lamentations ^3^ | |
| |
| | | | Le mur des lamentations ^3^ | |
|